Aktualności

Zapłacił za zamówienie lecz towaru nie otrzymał

Data publikacji 17.11.2022

Zakupy w Internecie stały się naszą codziennością. To niewątpliwa wygoda i ułatwienie w codziennym życiu. Jednak tak jak w świecie realnym tak i w wirtualnym możemy paść ofiarą oszusta. Fałszywe sklepy internetowe, nieuczciwi sprzedawcy, oszustwa telefoniczne to sposoby na uzyskanie korzyści finansowych kosztem użytkowników Internetu. Przekonał się o tym mieszkaniec powiatu legionowskiego, który pomimo uiszczenia opłaty za zamówienie, nie otrzymał upragnionej przesyłki.

Zakupy w sieci, to bardzo szybka i wygodna forma zakupów. Nie ruszając się z domu, można zdecydować się na kupno wybranego towaru, bez potrzeby stania w kolejce. Niestety, podobnie jak w zwykłym sklepie, tak i przy zakupach internetowych możemy paść ofiarą złodzieja, czy oszusta. Dlatego też, sprawdzajmy sprzedawcę, u którego zamierzamy kupić wybraną rzecz. Zweryfikujmy, czy jest rzetelny. 
Ofiarą nieuczciwego sprzedawcy padł mieszkaniec powiatu legionowskiego. Mężczyzna  na popularnym portalu sprzedażowym znalazł interesujący go towar. Po nawiązaniu kontaktu ze sprzedającym zdecydował się na zakup i na wskazane konto bankowe przelał kwotę 1100 złotych. Niestety do chwili obecnej nie otrzymał zamówionej hulajnogi elektrycznej. Kontakt ze sprzedającym się urwał.                                                                                                                                                                                                                                                        Policjanci prowadzą w tej sprawie czynności i apelują o zachowanie ostrożności podczas zakupów online. 
Przestrzegajmy kilku podstawowych zasad aby zminimalizować ryzyko stania się ofiarą oszustów: 

  • Pamiętajmy, aby kierować się zasadą ograniczonego zaufania;
  • Korzystajmy tylko ze sprawdzonych portali aukcyjnych, czytajmy regulaminy stron i sklepów;
  • Sprawdźmy sprzedawcę. Ustalmy od kiedy posiada on konto, jakie są o nim opinie i komentarze;
  • Sprawdźmy czy sprzedający podaje swój adres i telefon oraz czy można się z nim skontaktować. Zachowujmy całą korespondencję ze sprzedającym, może ona stać się dowodem w sprawie;
  • Uważajmy na super oferty, mocno zaniżone lub wręcz niewiarygodnie niskie ceny - powinny wzbudzić naszą czujność;
  • Nie otwierajmy podesłanych w wiadomościach mailowych nieznanych nam linków, które mogą zawierać złośliwe oprogramowanie;
  • Nie kupujmy „kota w worku” i nie płaćmy z góry szczególnie większych kwot. Bezpieczniej wybrać opcję za pobraniem;
  • Sprawdźmy przesyłkę przy kurierze, w razie nieprawidłowości spiszmy protokół

kom. Justyna Stopinska

Powrót na górę strony